Snelle noedelsoep

Noedelsoep is een van mijn favoriete gerechten, maar dan wel zelfgemaakte noedelsoep of instant van de Sun Wah. Aïkinoedelsoep laat ik met plezier aan me voorbijgaan.

Recept voor 1 grote (grote!) pan noedelsoep (je hoeft voor noedelsoep trouwens niet echt een recept te volgen... dat doe ik alleszins toch niet):

Benodigdheden:
- water
- sojasaus
- vissaus
- runds-/kruiden-/groenten-/vis-/kippenbouillon
- noedels
- vlees/vis/vegetarische optie: scampi, rundsvlees, tofu, garnalen, kip
- wortelen
- lente-uitjes
- koriander
- nori (gedroogd zeewier, dat ook om sushi heen zit)


Zo maak je het:
Breng een grote pot water aan de kook en doe er het/de bouillonblokje(s) bij. Snij de wortelen in kleine stukjes en doe ze bij de soep. Doe er vervolgens wat sojasaus en vissaus bij. Bak het vlees even aan en doe het bij de soep. Als de soep goed kookt en de wortels ongeveer gaar zijn, kan je er de noedels bij doen en ze meekoken met de soep. Je kan de noedels ook apart koken, afgieten en verdelen over kommetjes, waarna je de soep erover giet. Doe wat soep in kommetjes, en leg er wat gesneden lente-uitjes en gehakte koriander over. Als je een liefhebber van nori bent: leef je uit!

Voilà, zo simpel is het, en véél lekkerder  dan instantnoedels.

Reacties

  1. Ja, lekker en simpel :D héérlijk is het! Bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè :D Ik ga trouwens uw noedelrecept ook eens uitproberen denk ik, want dat ziet er echt goed uit!

      Verwijderen
    2. oehh, jaa. als je het recept wilt, gewoon even zeggen :D

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts