Fika fika fika

Het is beslist: het wordt Kopenhagen en Stockholm deze zomervakantie! Vandaar ook de titel van deze blogpost: fika betekent a) zoiets als 'koffiepauze'  en b) 'een koffiepauzeke doen' / 'koffiedrinken' in het Zweeds.

Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest, dus het leek me wel leuk om er eens heen te gaan. Bovendien zien Kopenhagen en Stockholm er super leuk en gezellig uit. Het is wel jammer dat alles zo duur is, vooral Stockholm dan... Maar ach, overal vind je wel goedkope dingetjes om te eten, dus op zich is dat niet erg. Wat wel een heikel punt is, is dat de persoon waarmee ik ga geen vis lust. Even surfen op het internet heeft me geleerd dat de keuken in Stockholm wel erg divers is, en er dus niet enkel vis op het menu staat, al een geluk! En eindelijk kan ik dan eens échte kötbullar eten, liefst zónder paardenvlees (lees: niet van de Ikea)...



bron: pinterest




Reacties

Populaire posts