LLLONDON


Zoals ik al zei in mijn vorige post, ben ik op citytrip geweest naar Londen. Het was echt geweldig!
Gelukkig konden we nog mee met de Eurostar, we waren bijna te laat geweest. Op de site wordt geen melding gemaakt van de hele controle die je door moet, dus we dachten, 'als we er een half uurtje op voorhand zijn, volstaat dat wel.' Niet dus.


De eerste dag gingen we, na wat rondgelopen en gegeten te hebben in de buurt van St. Pancras, naar het hotel, waar we vervolgens direct in slaap gevallen zijn, dus over dag 1 is er bitter weinig te vertellen, behalve dan dat we gegeten hebben in een Indisch restaurantje, waar het eten heel lekker was, en de ober erg onhandig.

Op dag twee zijn we naar de overkant van de Theems (wat je trouwens uitspreekt met een korte e, wat ik niet wist, loop ik dat dus al drie jaar verkeerd uit te spreken) gegaan, waar we Tate Modern bezocht hebben. Ik was er al eens geweest met school, echt een geweldig museum! 

Vervolgens zijn we de Theems terug overgestoken en zijn we richting het hippe East End gegaan, specifieker: naar Brick Lane. Omdat het al wat donker begon te worden, was het er wel gezellig, maar een goed beeld van de wijk krijg je pas in volle dag, vind ik.




Brick Lane zelf is een super toffe en multiculturele straat, je kan er je ogen de kost geven aan de talloze leuke barretjes en restaurantjes: prominent aanwezig is de Indiër, natuurlijk. Wat ook echt leuk is aan deze laan, is dat er zich verschillende 'kelders' bevinden met vintage kleding, meestal aangeduid door een simpel handgeschreven bordje. 

            
In Brick Lane was er een markt aan de gang in een gebouw. En niet zomaar een markt, er van alles te vinden: als je binnenkwam werd je overweldigd door de vele etensgeuren, ze hadden er een overvloed aan eten: van Ethiopisch (wat ik gegeten heb, en heel erg lekker is!) tot Thais. Verder waren er ook nog kleren en allerlei andere dingetjes te koop.

Bij een Indisch winkeltje zag ik geweldige laarzen, waarvan ik dacht 'deze moet ik hebben', en in al mijn enthousiasme vergat ik de tweede schoen te passen. Niet zo slim natuurlijk, want toen we terug in ons hotel waren en ik m'n schoenen nog eens wou aandoen, bleek de tweede schoen een 36 en veel te klein te zijn. Verder kan ik jullie de vintage winkel Rok it ook heel erg aanraden, echt een geweldige winkel met heel veel leuke kleren en accessoires.

De volgende ochtend vertrokken we dus vol goede moed terug naar Brick Lane, om de schoenen te wisselen, wat overigens wel gelukt is, na erg lang aandringen van de man om ze toch eens te proberen. Een geluk bij een ongeluk: overdag ziet Brick Lane er minstens even goed uit, en de buurt er rond is ook echt super tof. Tegen de middag kregen we honger en zijn we fish and chips gaan eten bij Poppies. Een heel erg leuk eetplaatsje dat enkel fish and chips serveert en helemaal ingericht in fifties-stijl, tot en met de obers toe!









De laatste dag gingen we naar Covent Garden, wat toch altijd erg mooi is om te zien. We snuisterden wat rond in de buurt en kwamen een super leuke thee-winkel tegen en aten we bij Le pain quotidien. 

Reacties

  1. Oh dat lijkt een leuke reis, ik moet er dringend ook nog eens heen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts