Op naar Stockholm

Deze zomervakantie komt het er eindelijk van: een citytrip naar Stockholm. Ik kijk er ontzettend naar uit, omdat ik nog nooit in Scandinavië geweest ben, en Stockholm me een heel fijne stad lijkt. 


Ik blijf er voor zes dagen, iets meer dan de gemiddelde citytrip, en dus is er tijd genoeg om (hopelijk) alle delen van de stad te ontdekken. Voorbereidingen heb ik al veel gemaakt, vooral op vlak van eten, drinken en fika (koffieleuten), omdat de prijzen er over het algemeen wel vrij duur zijn. Toch is het gelukt om wat (nee, niet wat... veel) adresjes te vinden met goedkoop/goedkoper eten, want aangezien ik in een hotel zit, is zelf koken geen optie.


Waar ik sowieso wat geld voor opzij hou, zijn de musea. Stockholm kent een hele verzameling aan fijne musea zoals Fotografiska (het fotografiemuseum), het Vasa-museum (museum waarin het Vasaschip staat) en natuurlijk Junibacken: het Pippi Langkousmuseum.

Wanneer ik weer terug ben, komt er hier op de blog een heuse city guide. Tot schrijfs!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts