BLOK / SCHAVOT ... één pot nat

Ja ja, deze tijd van het jaar is weeral aangebroken: den blok, zoals ze dat hier zeggen. Ik vind het een vreselijk woord en associeer ik het niet echt met studeren. Als ik iemand hoor zeggen "binnen een maand is 't weer blok', moet ik meteen denken aan schavotten enzo. Vies woord dus. Laten we het maar bannen.

Studeren is voor sommigen saai, voor anderen fijn (oké welke 1% van de mensen vindt dat nu echt fijn? Meld u hier alstublieft). Voor mij is het eerder 'over het algemeen is het wel oké, maar soms bekruipt me de neiging om mijn papieren op te frommelen in een prop en weg te gooien'.

Raar maar waar: tijdens 'den blok' (ja lap... ik die dit woord ging bannen, blijf het maar gebruiken... maar wat moet je anders zeggen... 'studeerperiode', klinkt nog verschrikkelijker) bevind ik mij meer dan eens in de keuken. Zeker als de examens nog meer dan een maand in de toekomst liggen, zoals nu het geval is.

Ik heb gewoon super lekker eten nodig om het licht aan het eind van de tunnel te zien (klinkt dramatisch, is het ook), dus wat doet een mens dan? Koken!

Wat ik vandaag zoal gemaakt heb: pizzahapjes en een honing-pindakaas milkshake. Dat laatste is niet zo alledaags en klinkt misschien vies , maar is het niet!
Beide recepten komen van A Beautiful Mess, een geweldige blog. Klik vooral op 'recepten' bovenaan!

Voor de pizzahapjes heb je eigenlijk bladerdeeg nodig, maar ik gebruikte filo-deeg (je kent dat wel, zo van dat super dun deeg dat veel gebruikt wordt in de Griekse en Turkse keuken, denk maar aan 'baklava' enzo) en het was even lekker!

Pizzahapjes:
Wikkel plakjes kaas en paprika in kant-en-klaardeeg en zet zo'n 18 minuutjes in de oven op 190 graden. Zie wel dat je de pakketjes goed afsluit, anders zijn het hapjes zonder kaas...

Pindakaasmilkshake:
Doe een paar bollen vanille-ijs, samen met wat honing, een lepel pindakaas, een halve banaan en een goede scheut melk in de blender.

 Voilà!

Wie van jullie moet er op dit moment ook studeren? Zien jullie het wat zitten? 

Reacties

  1. oh wat lekker, Hannah! Ik snap ook helemaal wat je bedoelt. Stom school.. maar gelukkig is er eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts